Trots det osäkra läge som världen just nu befinner sig i har Göteborgs Hamn en spännande tid framför sig med offensiva miljö- och klimatsatsningar.
”Att jobba med Göteborgs Hamn är både ett viktigt och roligt uppdrag. Den närmaste 10-årsperioden kommer Hamnen göra betydande investeringar för utveckling av godsnavet. Vi ser fram emot att tillsammans med Hamnen paketera och kommunicera dessa insatser, som ska göra godsnavet mer konkurrenskraftigt och ge näringslivet smartare och mer hållbara logistiklösningar”, säger Emma Sahlén, projektledare och kundansvarig på Valentin Experience.
Uppdraget omfattar såväl nationell som internationell kommunikation med en avtalsperiod på tre år, med chans till förlängning.
”Att vi återigen vann Göteborgs Hamn gör mig oerhört stolt. Jag vågade inte ens hoppas på det. Hamnen har en viktig plats i mitt hjärta då det var på bananbåtarna jag hade mitt första jobb. Att sedan Hamnen är navet i svensk industri samt står inför en spännande framtid gör det till en väldigt intressant och viktig kund”, säger Magnus Tengby, VD på Valentin Experience.