Whatever comes ahead

Volvo Bussar AB

Whatever comes ahead
  • #Strategi
  • #Kreativ kommunikation
  • #Foto & film

Så sålde vi turistbussar under pandemin

Under covidpandemin stannade försäljningen av turistbussar i stort sett helt. Hela resebranschen gick på knäna. Chaufförer blev arbetslösa eller omskolade sig. Och mitt i pandemin skulle Volvos nya, bränsleeffektiva turistbussar lanseras globalt.

Så sålde vi turistbussar under pandemin

Volvo Bussar AB

Whatever comes ahead
  • #Strategi
  • #Kreativ kommunikation
  • #Foto & film

Under covidpandemin stannade försäljningen av turistbussar i stort sett helt. Hela resebranschen gick på knäna. Chaufförer blev arbetslösa eller omskolade sig. Och mitt i pandemin skulle Volvos nya, bränsleeffektiva turistbussar lanseras globalt.

fler sålda bussar än säljmålet

Vägen framåt är oviss. Kartan ritas om längs vägen, och det gäller att vara redo. Kampanjen “Whatever Comes Ahead” stärkte Volvo Bussar som en pålitlig kunskapskälla och ett tryggt val. Istället för ett fysiskt event så lanserades bussarna med en trendrapport och en film, i vilken Volvo kunde visa upp hur de nya bussarna svarade upp mot framtida behov och nya utmaningar.