13 december, 2018

Sökes: Copywriters med känsla för upplevelser

Arbetsbeskrivning för copywriter på Valentin Experience

Budskapet är din viktigaste ledstjärna och målgruppen din bästa vän. Du bemästrar alla tänkbara kommunikationskanaler genom att engagerat utveckla budskapet och historier kring det. Du bidrar också till strategiska plattformar, interaktioner och träffsäkra analyser. Men ditt viktigaste verktyg är din nyfikenhet och din förmåga att lyssna på målgruppens praktiska och emotionella behov. Du har stor förståelse för det sammanhang varje varumärke verkar i och vilket värde det berikar individens liv med. Du är spjutspetsen i ”Earn your space”.

Just nu söker vi två copywriters. Vi träffar gärna dig som bidrar med nya perspektiv tack vare din bakgrund och dina kulturella preferenser. Dessutom är det ett stort plus om du har någon av följande bonuskompetenser:

Smakförstärkande copy

Du kan 30 synonymer på ordet ”gott”. Du vet hur man får en text att smaka oemotståndligt och kan beskriva skillnaden mellan peppar och tellicherry-peppar. Du har förståelse för kundresan och erfarenhet av både retail och foodservice. Du vet helt enkelt hur man får människor att vilja stoppa något i munnen. För dig är mat en livsstil och inte bara något som får en att bli mätt.

Egenskaper:
Engelskspråkig
Kreativt meriterad
Erfarenhet av livsmedels- och livsstilskommunikation

Social content copy

Du fick internet med modersmjölken och publicerade bilder på Instagram från din 18-årsdag. Du ser ingen gräns mellan IRL och Google Hangout. Du vet precis hur man håller samtalet levande och vad man skriver på Facebook för att få likes. För du kan det sociala språket – det som flödar i mobila enheter, som förstärks med emojis, pratas i filmer och sprids mellan människor.

Egenskaper:
Stor förståelse för sociala medier
Kreativt meriterad
Journalistiska förmågor
Mångkulturell

Tillträde är omgående och gäller anställning på vårt kontor i Göteborg.

Skicka din ansökan med cv och portfolio till