10 september 2019

Lunchseminarium: Customer Experience som konkurrensfaktor

Hur ett kundcentrerat förhållningssätt bidrar till värdeskapande produkter, tjänster och kommunikation

Idag anser 9 av 10 företag att kundupplevelsen är deras främsta konkurrensverktyg. Ändå är det bara 1 av 100 som lyckas skapa en enastående kundupplevelse. Vad vet du om ditt företags olika kundgruppers respektive kundresor?

Elin Eriksson och Erik Sanderoth är Business Designers på Customer Experience-byrån Valentin Experience. Under en timma föreläser de om vikten av värdeskapande kundupplevelser och hur ett företags förståelse för sina kundgruppers kundresor möjliggör effektivare produkter, tjänster och kommunikation.

De reder ut begreppet Customer Experience och ger konkreta tips på hur man går tillväga för att lära känna sina kunder och hur man når implementation i ett strategiskt kundupplevelsearbete.

Erik och Elin fann varandra i sin delade övertygelse om att allt börjar och slutar med kunden. Och att all affärs-, kommunikation-, tjänste- och produktutveckling bör grunda sig i kundens upplevelse av att ta del av en tjänst eller produkt. Tillsammans har de introducerat och implementerat Service Design i reklambranschen och hjälpt företag få ökad förståelse för sina olika kundgrupper, dra insikter från kundresor och planera och implementera strategiska insatser utifrån dessa.

Välkomna!

Plats
Fotografiska, Stockholm
Adress
Stadsgårdshamnen 22, Stigbergsgatan, Stockholm
Datum
10 september 2019
Tid
11:30-13:00

Kontakt

Erik Sanderoth

KAM / Head of CX

+46 722 09 71 17
erik.sanderoth@valentin.se

Elin Eriksson

Business Designer

+46 708 70 35 96
elin.eriksson@valentin.se