26 februari 2020

Innovationslabb Small – Kundupplevelse som konkurrensfaktor

Hur kan Service Design hjälpa till att kartlägga och skapa värde i kundresan? Och hur skapar man ett varumärke som får kunder att gå från att överväga en produkt eller tjänst, till att bli ambassadörer? Detta och mycket mer kommer vi att få ta del av under innovationslabbet med Valentin Experience.

Nu bjuder vi in till en halvdags workshop med Elin Eriksson och Erik Sanderoth från Valentin Experience. Elin och Erik är båda Business Designers och har arbetat med en mängd små och stora varumärken i alla tänkbara branscher. De fann varandra i sin delade övertygelse om att allt börjar och slutar med kunden. Och att all affärs-, kommunikations-, tjänste- och produktutveckling bör grunda sig i kundens upplevelse av att ta del av en tjänst eller produkt.

Tillsammans har de introducerat och implementerat Service Design i reklambranschen och hjälpt företag att få ökad förståelse för sina olika kundgrupper, dra insikter från kundresor och planera och implementera strategiska insatser utifrån dessa.

Både dagens föreläsning och workshop innehåller flera nyttiga lärdomar och aha-upplevelser och ger svar på varför Customer Experience är viktigt för verksamheter och varumärken idag. Föreläsningen är relevant för alla kompetenser och avdelningar och poängterar vikten av en intern samsyn kring kundens behov och hur alla kompetenser i bolaget tillsammans måste agera utifrån den insikten.

Plats
Business Region Göteborg
Adress
Östra Hamngatan 5, Göteborg
Datum
26 februari 2020
Tid
08:30-12:10

Kontakt

Erik Sanderoth

KAM / Business designer

+46 722 09 71 17
erik.sanderoth@valentin.se

Elin Eriksson

Business Designer

+46 708 70 35 96
elin.eriksson@valentin.se