Nordhem

Badrum. Andrum. Livsrum.

Hur kan man få insikter som inger mod att bryta mot både branschens och de egna föreställningarna om vad som är rätt marknadsföring? Med ett gediget customer experience-arbete.

Bakgrund

Vårt samarbete började med en grundlig jakt på insikter om varumärket och hur kunderna beter sig. Tack vare djupintervjuer och workshops kunde vi finslipa strategin, stoppa onödiga insatser och lägga fokus på det viktigaste.

Vi fick reda på hur olika badrumsprojekt går till och kunde utifrån dem stöpa om kataloger, köphjälpar och butiksmiljöer. Samtidigt märkte vi att hela branschens uttryck var kliniska, rationella och ganska generiska. Liksom kunderna saknade vi den emotionella dimensionen. Därför bestämde vi oss för att berika Nordhems varumärke med liv och värme, i både ord och bild. Under arbetets gång blev det allt tydligare vilken oas badrummet faktiskt är. Att det är en plats som rymmer hela livet. Så småningom landade vi i konceptet Badrum. Andrum. Livsrum.

Nordhem-katalogen 2018

Uppslagsannons i magasin

Grafisk verktygslåda med uppdaterad färgskala och logotyp

Fokus på produkter och livet i badrummet

Shop-in-shop hos en av många återförsäljare

Kontakt